غرس “نهال دوستی” استانداران خراسان شمالی و آخال ترکمنستان در پتروشیمی خراسان

در حاشیه بازدید هیات تجاری ترکمنستان از شرکت پتروشیمی خراسان استانداران خراسان شمالی و آخال ترکمنستان نهالی را به نشانه پیوند دوستی بین دو استان همجوار در زمین نشاندند.

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی، پنجشنبه سوم اسفند ماه استاندار آخال ترکمنستان به همراه هیاتی از مدیران استانی و تجار این کشور از پتروشیمی خراسان بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با محصولات این مجتمع آشنا شدند .

در جریان این بازدید استاندار خراسان شمالی گفت: قومیت های مختلف در خراسان شمالی با صمیمیت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و امیدواریم این سفرها زمینه همکاری های بیشتر با کشور ترکمنستان را ایجاد کند.

محمدرضا حسین نژاد همچنین در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی که با حضور استاندار آخال ترکمنستان در محل سالن کنفرانس پتروشیمی خراسان برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش های مهندس یوسف حسنی اظهار کرد: پتروشیمی خراسان از شرکت های سرآمد حوزه پتروشیمی است که اوره، آمونیاک و ملامین تولید می کند و به بسیاری از کشورها صادرات دارد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی اخیرا موفق به اخذ تندیس زرین و لوح تقدیر صادر کننده نمونه ملی شده و تنوع در بسته بندی و ارائه محصولات از شاخص های ارزیابی برای گزینش واحدهای نمونه صادرکننده در عرصه ملی بود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی دارای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی با کشور ترکمنستان است که این ظرفیت می تواند شرایط صادرات بین ۲ کشور و ایجاد گذرگاه مرزی را بیش از پیش افزایش دهد.

در ادامه روشن خوجه قلی اف استاندار آخال ترکمنستان با اشاره به کیفیت بالای محصولات پتروشیمی خراسان خواستار همکاری بیشتر در زمینه های سوآپ محصولات و تجربیات مهندسین این مجتمع شد .

 

 

 

 

 

 

🆔 @khpcnews