فناوری اطلاعات

واحد خدمات كامپيوتر پتروشيمي خراسان همزمان با احداث اين مجتمع از سال 70 در پتروشيمي خراسان شروع بكار كرد. در زمان پروژه به لحاظ اولويت فازهاي توليدي، واحد كامپيوتر مجتمع صرفاً تامين قطعات و لوازم مصرفي امور مرتبط با كامپيوتر را بعهده داشت.در سال 77 با اجراي شبكه داخلي حوزه فعاليت اين واحد گسترش يافت. با تغيير چارت سازماني واحد خدمات كامپيوتر در زير مجموعه امور فناوري اطلاعات و سيستمهاي مديريتي قرار گرفت.

از جمله خدمات اين واحد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

سخت افزار :

  • سرويس دوره‌اي سخت افزار طبق فرآيند مربوطه
  • برآورد نيازهاي سخت افزاري و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت
  • رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبکه (داکت ،پريز شبکه ،رک،پچ پنل و …)
  • رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبکه (سوييچ،اکسس پوينت ،تجهيزات بي سيم و …)
  • انجام مراحل کارشناسی خرید تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  • رفع مشکلات سخت افزاری کامپیوترهای شبکه
  • تأیید درخواست خرید تجهیزات کامپیوتری واحدها
  • تهیه لیست خرید تجهیزات سخت افزاری
  • تحليل و بررسي ضرورت سخت افزار مورد نياز
  • مطالعه و ارزيابي پيشرفتهاي حاصله در زمينه فناوري سخت افزار به منظور ارتقاي سطح كارايي
  • برنامه ريزي لازم در خصوص نگهداري واستفاده بهينه از امكانات

نرم افزار :

  • نظارت بر پشتيبان‌گيري دوره‌اي از داده‌هاي مهم مربوط به نرم‌افزارها
  • فراهم‌سازي بستر استفاده از منابع نرم‌افزاري شبکه از قبيل نصب و راه‌اندازي نرم‌افزارهاي مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نياز واقعي آنها
  • نيازسنجي نرم افزارهاي تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم در اين خصوص به مرکز در جهت تهيه ،آماده سازي و ارتقا نرم افزار هاي مورد نياز
  • ارتباط مستمر با شرکت هاي طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نيازهاي کاربران
  • ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها
  • رفع آلودگي هاي ويروسي بوجود آمده در کامپيوتر هاي اداري
  • نظارت بر کلیه نرم افزارهای موجود در شبكه
  • اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي

شبكه :

  • اجرای طرح شبکه ای کردن کامپیوترها
  • امور مربوط به اتوماسيون اداري شبكه
  • تحليل و توسعه زير ساختهاي شبکه و سرويسهاي شبکه
  • تحليل و بررسي انواع سطوح دسترسي کاربران
  • نگهداري و مديريت شبکه
  • ارتقا سرورهاي محلي به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به کارکنان
  • برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرويسهاي شبکه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري
  • حفظ امنيت فيزيکي محيط اتاق سرور ،دما و دقت در عبور و مرورها
  • طراحي وب سايت براي تمام بخش هاي حوزه با در نظر داشتن استاندارد هاي تعريف شده از سوي مديريت فناوري
  • بروز رساني صفحات وب سايت
  • نظارت و کنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي وب سايت

خط ارتباطي:

تلفن مستقيم: 32220438-058

فكس: 32443520-058

داخلي: 2470