استراتژی شركت

برنامه ریزی استراتژیك یك فرایند سازمان یافته جهت تعریف راهبرد و تصمیم گیری با تخصیص منابع جهت پیگیری و استقرار استراتژی می‌باشد. به منظور شناسایی جهت سازمانی، درك جایگاه فعلی آن و راه های ممكن به سوی اهداف استراتژیك، ضروری است. شركت پتروشیمی خراسان با به كارگیری سیستم برنامه ریزی استراتژیك (SMS)، برنامه ریزی بلندمدت خود را بر اساس رویكرد كنترلی روش ارزیابی متوازن (BSC)، پایه ریزی می كند.

اركان جهت ساز شركت پتروشیمی خراسان عبارتند از:

  • شعارسازمانی
  • مبنای وجودی
  • بیانیه ماموریت
  • چشم انداز فرهنگی
  • ارزش های محوری متناسب بافرهنگ مطلوب 
  • استراتژی ها
  • روش ارزیابی متوازن 
 
 

شعار سازمانی

                                                                                                                                                                       ازمان سرآمد                   حصول کارآمد                        بیعت سبز

                                                                                                                                                                                         سمط به معنای دانه های مروارید = دانه های  اوره 

بیانیه ماموریت شرکت پتروشیمی خراسان 

 
 بزرگترین تولید كننده كریستال ملامین کشور و محصولات آمونیاك،‌ اوره جهت تامین  پایدار نیازصنایع و كشاورزی با رعایت منافع ذینفعان و تکیه بر تخصص،تعهد کارکنان و فناوری های نوین
 

مبنای وجودی 

تولید اوره، آمونیاک وکریستال ملامین باکیفیت برای تامین امنیت غذایی جامعه و کمک به رشد اقتصادی کشوربا مدیریت مسئولانه‌ی منابع و محیط زیست
 
 
 

چشم انداز

شکوفایی نوآوری و پیشبرد نوسازی برای خلق آینده ای پایدار

چشم انداز فرهنگی 

فرهنگ سازمانی مطلوب شرکت پتروشیمی خراسان ، فرهنگی یادگیرنده،نوآور و مشارکت محور که برپایه‌ی مسولیت پذیری و بهبودمستمر با بهره مندی ازتجربه و تخصص،تمامی کارکنان را در مسیر خلق آینده ای پایدار هم راستا می سازد 
 

ارزش های محوری

*خلاقیت و نوآوری    *مشارکت و هم افزایی     *بهروه وری    *مسئولیت پذیری     ، یادگیری و انتقال تجربه و تخصص. 

 

روش ارزیابی متوازن 

روش ارزیابی متوازن، یك چارچوب نظام مند جهت برنامه ریزی استراتژیك از طریق سنجه ها و برنامه های عملیاتی در چهار منظر ایجاد می نماید. پیش بینی ها هر سه ماه یكبار پایش و تحلیل می شوند.